Gå till innehåll
måndag 29 april 2024
bebbster1976

Uppläggnings stöttor?

Rekommendera Poster

Det ser ut som en vidareutveckling av Nykab-stöttorna, fast de verkar inte vara självinställande...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag tycker personligen de ser bra ut och verkar lätta att både förvara och använda. Funderar på att inverstera i något liknande.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har Nykab-stöttorna och de är otroligt smidiga när de används. De är självjusterande vilket gör att när båten väl läggs på plats så anpassar sig stöttorna automatiskt efter båtens bottenform. Båten ligger inte stumt med dessa men rörelserna i sidled är mycket små, jag kan lätt gå på skarndäcken utan att båten rör sig nämnvärt.

De kanske inte är supersmidiga att förvara då de har fasta tvärbalkar för stabiliteten men min tanke är att ta loss den övre delen och ta med den hem medan jag lämnar den nedre delen på uppställningsplatsen över sommaren. På så sätt är vitala delen borta och stöttorna är därmed värdelösa för ev. tjuvar.

De du visar bild på verkar vara enklare att stuva undan någonstans. Jag gissar att man ska ha en längsgående balk i fyrkantröret...annars ser de lite riskabla ut för att välta långskepps.

Mvh
Fred

post-5151-1394237205,7666_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ser helt klart både smarta och bra ut! yes

Ledsen att jag inte kunde hjälpa dig att hitta var de säljs.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...