Gå till innehåll
lördag 27 april 2024
Oliver90

Problem Evinrude 60hk -90a

Rekommendera Poster

Hej!

Har precis köpt en Evinrude 60hk årsmodell -90. Har dock ett eller ett par problem!
När jag köpte motorn så fick jag höra att jag bör rensa förgasaren men att det inte var ett måste. Motorn har bara startats upp ett par gånger varje år de senaste 3 åren. Vet att det kan kleta igen i förgasare osv då den inte användes och bara står.
Hur som helst så få jag igång motoren efter att ha bytt bränsleslang/blåsa och satt dit friska tändstift. Hade han igång idag i 10-15min på tomgång och efter det bestämde vi oss för att testa att dra iväg med båten.
Men han vill inte gå stabilt på tomgång! Han rusar upp i varv för att sedan gå ner igen och dö ut helt. Vi fick han till att gå en liten runda, men känns mer eller mindre som att det var ren tur! Dessutom när man kasta en växel så vill han dö! Lyckades en gång som sagt men efter det har det inte gått. Jag får en känsla av att han inte få tillräckligt med bränsle för att orka vara igång.  Så kan det vara så att de är förgasaren som måste rengöras i alla fall eller finns det något annat fel jag missat?

Tacksam för alla svar och tips!
Mvh Oliver E

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...