Edberg 0 Postad 9 Juli , 2012 Hej, har en SAGA 27 och problem med sötvattenpumpen som hostar och därmed skvätter vatten långt utanför diskhon/handfatet. Hjälper inte att skruva på max, det har jag testat! Har någon ett tips vad det kan vara och vad jag kan göra? Janne Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BerraS 46 Postad 9 Juli , 2012 Avtar hostande när vattenkranen har stått äppen en stund? Troligen luft sosugs in, eller trasig impeller/pump Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
_fredrik_ 0 Postad 9 Juli , 2012 Hej, Gör den även detta när vattentanken är full? Vår hostar när mätaren närmar sig 1/8 av full tank. Om du fyller tanken full och sedan sätter på alla kranar (både varm- och kallvatten) en stund så att all luft försvinner från slangarna så kanske hostningarna försvinner.. Mvh Fredrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 9 Juli , 2012 Kolla över alla kopplingar, känns spontant som tjuvluft. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
neubert 52 Postad 9 Juli , 2012 Min hostar oxå när pumpen drar in luft när tanken nästan är tom. Har du fullt i tanken och den hostar ändå så drar pumpen garanterat tjuvluft någonstans. Kan oxå vara så att det sitter nått skit i tanken att det är lättare för pumpen att dra in luft än att suga vattnet!?! /Nils Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser