nemtrix 20 Postad 12 Juni , 2012 Hej! Jag plockade isär min värmare i höstas för att byta veke och sota ur den. Beställde reservdelar till den från värmedoktorn genom hans formulär på hemsidan! Inget paket kom och värmaren glömdes bort. För några veckor sedan slog det mig att jag kanske skulle ta tag i problemet. Såg nu att veken eller mattan i botten på brännaren verkar bestå av vanlig glasfiber. Det lilla som finns kvar är några grövre glasfibertrådar. Frågan är nu bara om man behöver köpa en veke eller duger vanlig glasfiber av grovare material. Såg att hjertmans hade någon sorts veke till en wallas 40D, kan det vara samma? Bor på västkusten och skulle behöva pronto därav undrar jag om lösningen finns här i GBG. Sen tänkte jag byta glödspiralen när värmaren ändå är isärplockad men den har utgått från värmedoktorns sortiment och en lösning verkar inte finnas förrens i höst. Någon som byggt om brännaren så en annan modell av glödspiral kan funka? Tack på förhand! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
nemtrix 20 Postad 12 Juni , 2012 Se där vad lite googlande kunde göra! Glödstiftet är löst tack vare en uppfinningsrik norrman på ett annat forum. Nu är det bara veken kvar.! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
KillerBoo 58 Postad 12 Juni , 2012 Jag bytte veke förra våren. Kunde inte se nån skillnad alls på den och vanlig glasfiber så jag skulle testa iallafall. Nu har glödspiralen gett upp också, el rättare sagt den glöder men inte på långa vägar tillr f att tända. Lust att dela med dig av länken till norskegutten? Iofs är värmaren urplockad och skall så småningom bytas mot en gasolvärmare, men det kan ju vara bra och få den funktionell om man ska sälja den, eller om gasolprojektet blir lagt på hatthyllan bland många andra projekt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
nemtrix 20 Postad 13 Juni , 2012 Gott att höra, jag testar! Länken till norrmannen har du här http://baatplassen.no/i/topic/2493-ardic-minimax-baatvarmer/ Jag forskade lite kring glödstiftet och det artikelnummer norrmannen uppger finns inte i Sverige, men jag tror det ska vara denna http://biltema.se/sv/Bil---MC/Bilreservdelar/Tand--Glodsystem/Glodstift/GLODSTIFT-BMW-OPEL-75918/ Jag återkommer med en liten guide när jag fått ihop allt igen! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
KillerBoo 58 Postad 13 Juni , 2012 Tackar. Ska pilla litegranna jag med, men återkom gärna med en steg-för-steg guide Jag lär knappast mer än hinna skruva isär resten innan du är klar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser