IW23 0 Postad 3 Juni , 2012 Ska ta bort gasolköket slang och gasoltub. Är det bara montera ner och åka och slänga på miljöstation, eller är det något att tänka på? Något som måste ske i en viss ordning eller liknande? Tacksam för tips! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MeaDiva 1 Postad 3 Juni , 2012 Stäng av tuben, koppla loss sedan är det fritt fram skulle jag säga! Koppar har ett visst värde på skroten men det blir ju inte så mycket vikt (om du har koppar rör förstås) Gasoltuben kan man evenuellt sälja/byta in om man skall ha en ny sort. /Tobias Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Trissjolle 0 Postad 3 Juni , 2012 Jag hade tänt gasolköket först. låta det brinna för att stänga av på huvudkranen (gasolflaskan). När det sen slocknar så borde det inte finns kvar något övertryck i systemet och det bli enkelt att lossa allt. I teorin alltså, i verkligheten hade jag aldrig fått för mig att göra något så dumt som att slänga ut ett gasolkök Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser