SeaRay-270 6 Postad 21 Maj , 2012 Hej Har en bavaria motorbåt från 2009. Har en kombinerad spis elektrisk/sprit. Använder enbart elplattorna. Den ena elplattan har gått sönder och Bavaria Sverige kan inte hjälpa mig. Är det någon som vet var man kan köpa ett löst element eller kanske har en spis liggande. Som sagt jag använder bara den som elspis. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wtf_mate 2 Postad 20 Mars , 2013 Du har säkert redan löst detta då tråden inte är helt färsk, men jag har själv en Kanyon i min Bavaria 35 sport från 2006 och hade en termostat gick sönder. Jag mailade då Kanyon i USA som var hyggliga och skicka två termostater helt gratis. Om du nämner att din båt är från 2009 kanske de kan hjälpa dig på något sätt eller i alla fall sälja dig en ny platta. Mitt problem var att plattan blev varm för att sedan gå ner i temperatur igen och inte fungerade igen för än spisen svalnat. Det löstes med ny termostat. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser