Westfjord26 9 Postad 3 Mars , 2012 När man får detta mail är våren bekräftad, när sjösätter ni? GREFAB bokningsbekräftelse Båt: WESTFJORD 26 Tid: 2012-04-20 10:00 Du har valt att närvara Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 3 Mars , 2012 Tommy och Lasse...jag vet era svar redan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 3 Mars , 2012 Vad hade vi svarat då? Sjösätter GREFAB utan att ägaren behöver närvara? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
zewe 0 Postad 3 Mars , 2012 28e aprill åker jag i, mycket att göra tills dess men oj vad skönt det ska bli Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jocke-SeaRay 13 Postad 3 Mars , 2012 Jag ligger mitt på plan så jag åkeri först. 15/4 ...liiite väl tidigt för min smak! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst blondbella Postad 3 Mars , 2012 Håller fullständigt med, här skiner solen och nu suger , obs!!den gamla betydelsen, sjön verkligen. Själv har jag förmånen att kunna själv välja då vår eminenta marina sjösätter på beställning utan extra kostnad. Nu har jag litet fix kvar, och det finns fortfarande litet is kvar vid bryggan. men så snart den är borta o allt är fixat så skall den i , och det förhoppningsvis snart. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 3 Mars , 2012 Förmodligen att ni redan ligger i sjön och är helt oförstående till oss som tar upp våra båtar, I vissa hamnar hos grefab bl.a. Torslanda lagun där jag ligger på vintern så behöver man inte närvara, men båten skall vara borta innan nästkommande dag. Fast jag vill gärna vara med så jag kan kolla bottengenomföringar och så. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 3 Mars , 2012 Javisst är det sjösättningskänsla över det hela; vilket väder! Vi är nyckelkunder hos vårt båtvarv och bara lämnar resp. hämtar nyckeln och då är allt fixat plus att båten har legat inomhus i varmhall hela vintern. Kan inte föreställa mig att ha båten utomhus, faktiskt. Har noll koll på priser men det är grymt prisvärt och ny bokning för vinterförvaring görs när vi hämtar henne. Såhär kan man oxå göra: Senast ändrad av Seari | 03 mars 2012 | 16:14 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst blondbella Postad 3 Mars , 2012 Hej Seari Ligger själv i en eminent privat marina dock kallhall då kommunen av ngn oförstålig orsak torpederat ägarens mkt. förnuftiga planer, har därför en väldig förståelse för egenföretagares dagliga frustration. Men jag har en enkel fråga, vad kostar det egentligen där nere i varmahall ? Efter vad jag förstått så har du båten vid syd-kusten? Har själv bott därnere i många år och funderar på att kpl. med ngn form av fritidsboende och då kanske placera även båten där. (Hade ju båt även där men inte i varmhall) Nu menar jag inte att du skall tala om exakt vad du betalar men i runda slängar vad kostnadsnivån ligger där nere för varmhall. Mvh En dum bloggerska som inte kan byta sitt nick utan total revolution i hemmet…. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 3 Mars , 2012 Hej själv! Helt rätt, vi ligger i Trelleborg men kommer eventuellt att skifta hemmahamn till Dockan i Malmö. Lite coolt att ha båten i den gamla Kockumsdockan; omgiven av fräckt boende och fina restauranger fast vi bor inte där. En gång i tiden ägde vi en stor etagevåning på en av de bästa adresserna i Malmö men denna sålde vi 2007 när priserna låg i topp och istället la vi pengarna på en stor nybyggd stenvilla med vacker horisontlinje i Trelleborg. Malmö är OK, bara man slipper bo där, så känner vi idag! Dessutom är risken att bli skjuten när man står i varmkorvkön stor På tal om detta med priser så betalar vi drygt 20.000 om året. För det bestämmer vi inlämningsdag och lämnar båten vid kaj. Firman lyfter, bottentvättar, konserverar, tömmar tankar osv. Båten ställs in i varmhall i Trelleborg och där står vi omgivna av en hel flotta fantastiska flytetyg; bl a en stor stålyacht med hemmahamn Moskva. När båten skall sjösättas så bestämmer man dag och får nyckeln i handen. Kallas för nyckelkund (förr var det nyckelbarn...) Bilden visar Dockan i Malmö och där skulle vår Seari passa fint Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst blondbella Postad 3 Mars , 2012 Hej igen Jo det såg ut som Trelleborgstrakten det när man tittade på dina bilder. Har själv bott i Malmö i 6 år, iofs. i början av min ”karriär” och måste säga att staden har fått ett minst sagt oförtjänt dåligt ryckte. Trivdes utmärkt, bara det att man bor i Europa.. Men nu är det ju som sagt Norrland som gäller. Vidare har faktiskt varit både i dockan och ön etc och tittat på lägenheter för ev fritidsboende och pension. Iofs. är pensionsbiten inte inom överskådlig framtid inte ens om regeringen backar på sitt 75 års förslag. Men tackar för ditt svar och måste medge att priset inte är ett direkt rån. Mvh ( nu skriver jag inte ens mitt nick, och hoppas att jag kan på ngt sätt ta mig ur detta) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 3 Mars , 2012 Som pensionär ska du bo på våning 44 i vackra Turning Torso; då blir du granne med bl a Lill Lindfors (som bor i huset på hemlig våning...). Sätt upp dig i kön redan nu Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst blondbella Postad 3 Mars , 2012 Ja jag vet inte riktigt.. hon är lite gammal för mig.. Men för 20år sedan ojoj Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst blondbella Postad 3 Mars , 2012 Ok var nog litet snabb där .. nu har polletten ramlat ner .. ja jag antar att hennes lägenhet är excellent , den vill jag ha.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser