Gå till innehåll
onsdag 11 juni 2025
DanBremertz

Någon erfaren på AQ 150/200b (HJÄLP)

Rekommendera Poster

Jag håller på och renovera en AQ 150/200 v6 (bucik) men har märkt av att delarna till motorn säljs ej på volvo penta längre. Har även kollat på Marin racing och Yankee parts men dom säljer inte alls mycke delar till denna motor. Jag söker en brytaspets till denna och undrar om man måste ha orginal delen för att det ska funka eller om man kan köra på någon liknande som finns AQ.

Någon som vet om det finns någon annan motor som är lik min motor som sätta prytlarna på?
jag hörde även på ett forum att AQ 150/200b är ingen att ha. Har inte jobbat alls med båtmotorer så jag är grön på detta. Men motorn som jag har är frisk och går bra och det hade vart synd att kasta ut den för små prylar. Någon erfaren på inombodare där ute till hjälp?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Försök kolla med jänkarforum. Det är inte så många saker som skiljer båtmotorer från motsvarande bilmotorer så kan du bara identifiera vilka bilar som din motortyp suttit i så är det nog en smal sak att hitta delar via amerikanska handlare som sysslar med bilreservdelar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...