Carnage 0 Postad 18 September , 2011 Hej. Hur bör en planande båt vara utformad för att klara sig så bra som möjligt utan trimplan? T.ex skrovform, längd, vikt, drev, enkel montage, dubbel montage osv. När kan det anses vara värt att eftermontera trimplan samt vad kan det tänkas kosta? Mina funderingar berör båtar upp till 30 fot. Mvh Senast ändrad av Carnage | 18 september 2011 | 13:09 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jocke-SeaRay 13 Postad 18 September , 2011 Skiver..på..en..ipad...berom..ursäkt..att.det..blir..lite..fel..och..ser.konstigt..ut......:-) Ingen..båt..behver..trimplan..!det..ärförst..när..vi..får..förändringar..i..last..vind.mm.som..manvill..dra..nytta..av..trimplanen.. Jag..har..haft..trimplan..på..3..av..mina..båtar...seray..hydrsports..och..nu..min..criscraft.. Påserayen..använde..jag..trimplanen..för..att..minska..slingringn..i..lågfart...påmin..hydrasports....som..kompensation..mot..kraftig..sidvind På..min..criftcraft...använder..jag..dom..knappt.alls.. Senast ändrad av Jocke-SeaRay | 18 september 2011 | 15:41 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser