andreas86a 4 Postad 6 September , 2011 hej!ska byta tändkablar på min mercrusier 260 årsmodell 89 och såg att förra ägaren kopplat fel. så jag undrar om någon har ett kopplingsschema över hur dom ska sitta? mvh Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bildspel 2 Postad 6 September , 2011 Det här borde lösa problemet... http://www.joby.se/corvette/misc/firing_order.gif Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
andreas86a 4 Postad 7 September , 2011 Okej! men på min motor om man läser ungefär där bränslefiltret sitter så står det så här firing order. 1-3-7-2-6-5-4-8 sen så går rotorn åt motsol sen på fördelar locket står det ju små siffor med större bakom tex en liten sjua och en stor 4a så det jag undrar e hur man räknar ut i vilken ordning cylindrarna är märkta samt vilken kabel som ska sitta var på fördelar locket? mvh Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Micke_Se 3 Postad 7 September , 2011 Låter som du har en Ford motor. Dessa har denna tändföljd. Troligen är det en 302 eller 351. I så fall har du fördelaren sitter fram på motorn och fördelararmen går mycket riktigt motsols. Numreringen på cylindrarna är annorlunda på dessa än på GM. Ford räknar nr 1 längst fram på styrbords sida och sen 2.3.4 bakåt. Sen nr 5 längst fram på babords sida och 6,7,8 bakåt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
andreas86a 4 Postad 7 September , 2011 Hej! Nej det är en mercruiser motor och fördelaren sitter bak på motorn. MVH/Andreas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser