Ekwall66 0 Postad igår kl 17:41 Hej Som bilderna visar så har jag en Mahogny Snipa Jag behöver råd för målning av botten och sedan från botten och upp ,, Vad skall jag göra för att det skall vara enkelt och smidigt Skall vara i saltvatten Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ekwall66 0 Postad igår kl 17:58 15 minuter sedan skrev Ekwall66: Hej Som bilderna visar så har jag en Mahogny Snipa Jag behöver råd för målning av botten och sedan från botten och upp ,, Vad skall jag göra för att det skall vara enkelt och smidigt Skall vara i saltvatten Funderar på att använda Trätjära på botten, sedan uppåt Jotun Benar UVR oljan. 15 minuter sedan skrev Ekwall66: Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rascal 1 015 Postad 23 timmar sedan 56 minuter sedan skrev Ekwall66: Funderar på att använda Trätjära på botten, sedan uppåt Jotun Benar UVR oljan. Hur du än väljer att behandla båten så se till att demontera alla beslag så att du får olja, bets och lack även under beslagen. Själv tar jag av beslagen på hösten och mattar ner ytan och lägger ett nytt lager lack varje vår. Det går snabbare och blir framförallt bättre än att försöka slipa och lacka runt detaljerna. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser