Rastignac 0 Postad 31 Augusti , 2011 Hej, De senaste vintrarna har min familjs segelbåt vinterförvarats på varv. Nu har vi bestämt oss för att sköta upptagning och sjösättning själva i stället. Vi måste alltså skaffa en båtvagga till en misil 2. Vad finns det att tänka på? Vad finns det för svaga punkter man bör titta på när det gäller begagnade vaggor? Jag vet att det är en banal fråga, men desto lättare för er erfarna att svara på den. Jag är tacksam för all hjälp! Allt gott, Erik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
puncenp 0 Postad 31 Augusti , 2011 Hej Jag antar att det är en vagga i metall som du vill köpa. Då är det väl i första hand ev rostangrepp som man ska titta efter. Sedan ska det finnas justeringsmöjligheter så det passar båten. Jag skulle köpa en i som är så lätt som möjligt. mvh Leif Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 334 Postad 31 Augusti , 2011 Begagnade vaggor till bra pris och i bra skick går som smör i solsken. Vänta inte för länge med att hitta en, börja leta idag! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
uvek 15 Postad 31 Augusti , 2011 Ett bra och enklare alternativ till vagga är seaquip stöttor och nu har det kommit ett till fabrikat tyresöstöttan. Många varv har gått över till att enbart använda dessa. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser