Gå till innehåll
fredag 09 maj 2025
Riro

Styrning kylskåp

Rekommendera Poster

Har köpt ett begagnat kylskåp Waeco Coolmatic RA80T men en Danfoss D 35F kompressor. Det har en extern manöverpanel med strömbrytare och termostatinställning. På panelen finns även 3 dioder, en grön som visar när komressorn går , en gul som visar när batteriet får extern laddning (generator eller batteriladdare) och en röd som det står Discharge of cold Accum. vid som jag inte vet vad den är till för. Det finns även en liten röd knapp som jag trodde var någon form av säkring. När jag trycker på den så börjar den röda dioden lysa och fortsätter med det tills jag startar om skåpet. Komressorn startar inte heller när den röda dioden lyser, även om jag ställer upp dörren

Någon som vet vad den röda dioden indikerar?

Är oxå nyfiken på vad som händer när skåpet känner av extern laddning(gula dioden).

/Robin

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Gissning:

Du har en köldackumulator som kan bibehålla tempen i kylen en tid utan att kompressorn går.

Den aktiveras om spänningen på batteriet blir för låg (runt 11 V) eller om du aktivererar den manuellt med knappen för att tillfälligtvis spara ström.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är precis det som jag hoppas på att det är. Funderar oxå på om, eftersom elektroniken känner av när batteriet får laddning, det kan vara så smart att ackumulatorn laddas extra då.

Isotherms ASU system fungerar ju så. Det här är ett 10år gammalt skåp, men tekniken kanske fanns redan då.

smiley

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Högst sannolikt är det så, det vore ju osmart att ladda ackumulatorn från batteriet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ingen som har eller har haft ett Waeco skåp med samma styrning??

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Här kommer adress mm.

http://www.waeco.se/

Din direktlinje till Dometic. Här får du personlig service och råd om våra produkter. Du kan också fråga var närmaste återförsäljare finns

Telefon:  46 (0) 31 734 11 10
Fax:       46 (0) 31 734 11 11
E-mail:  
info@waeco.se

Adress:
Gustaf Melins gata 7
421 31 Västra Frölunda

Mackey

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...