Gå till innehåll
tisdag 22 juli 2025
Corvus_corax

Vatten längst ner i båten ?

Rekommendera Poster

I min gamla Flipper 700 finns mycket att upptäcka.

Jag har upptäckt att det ansamlas som jag upplever det sötvatten längst ner i båten på den lägsta punkten i skrovet. Det finns ett litet hål inne i ruffen med lock som leder ner till absoluta botten i skrovet, där ansamlas vatten. Sist tog jag ur 30 liter där, men var tusan kommer det ifrån ?

Nu efter 1 månad så är det nog 10 liter där igen, jag upplever det som sötvatten.

Kan det vara möjligt ?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om du har toilett, kolla om det inte kommer vatten vid ingång/utgång mot skrovet.

På min f.d hade jag plast utgång som var däligt då hade jag ca 50 cm vatten i båten, slände ut vatten, upp med båten och köpte ny i mässing, monterade med å ringar i mellan  så var det bättre.

Men, det kan vara annat med din båt, kolla alla utgång som finns under vattenytan så att det inte läcker in vatten någonstans.

Lycka till!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej!

Har samma problem meed min båt. Regnvatten kommer in och lägger i i skrovet. En bov kan vara gummilisten som sitter runt hela båten. Inte helt lätt att byta ut men det går ju alltid att täta.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

I min båt kom det in regnvatten genom topplanternan. Det tog otroligt lång tid att komma på varifrån vattnet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Mmm det skulle kanske kunna vara en möjlig läcka men volymen ? kan det läcka in 20 liter via kantlisten ?

Tack för tipsen.

Har just kommit på en möjlighet själv, sötvattentanken med anslutningar.

Ska öppna och kika där.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...