Jump to content
Thursday 09 December 2021
Sign in to follow this  
Piratpappan

Pampas Marina Vinterförvaring

Recommended Posts

Haft Båten på Pamapas Marina i vinter,fick Båten 1 vecka senare än avtalat

då deras lyft blev trasig,sånt händer och det får man kanske acceptera ,

Pampas är noga med att man håller avtal och dom ser till att ta betalt om du som

kund försenar upptagning eller sjösättning. Vi lämnade båten på överenskommen dag på hösten

båten låg 9 arbets dagar innan upptagning,och nu i vår med 1 veckas försenad sjösättning

När vi pratade med deras HamnKapten om att få en tid för sjösättning dagen för sjösättningen och med med tanke på 1 veckas extra väntan  så blev svaret,våra rutiner är att vi lovar att er båt är i sjön efter 1600!??Jahmen ingen hjälp och förståelse där eller försök att hjälpa till! Det fina med att vara kund är att man har friheten att kunna välja och vi väljer att inte anlita Pampas och har tid på oss att hitta nått annat alternativ för 15000 plus ca 2000 till Huges för konservering.Tingeling

Ha en skön sommar

 

 

 



Senast ändrad av Piratpappan | 11 maj 2011 | 19:42



Senast ändrad av Piratpappan | 12 maj 2011 | 17:38

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alltid intressant med upplysningar om hur kunder upplever olika företag. Värt att minnas när man ska välja företag nästa gång.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja nog kan de ta betalt alltid, men många går tydligen på det då de inte verkar måna om nya kunder. Pampas skulle ha 1200:- För att lyfta min båt (DC 1400kg) från sjön upp på en trailer. 15 minuters jobb?!

Jag valde också bort Pampas och hittade en anna lösning

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tyvärr är det ju så att det i många fall är ont om alternativ. Behovet av service av olika slag uppstår ju väldigt ofta i början resp slutet av båtsäsongen och då har ju alla firmor som gör marinjobb belastningstoppar. Så efter att ha ringt runt och fått nej överallt blir det att bita ihop och ta det erbjudande som finns.

Generellt tycker jag att det är få företag i marinbranschen som fattat det här med leverantörs/kundrelationer. De flesta har ingen eller liten planering, tar på sig alldeles för mycket jobb, muttrar och gnäller och är svåra att få tag på.

Här finns det massor att lära när det gäller kundvård...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Du behöver som gäst även vara medveten om våra Terms of Use och GDPR policy Privacy Policy