Gäst Arne Postad 19 Oktober , 2004 Hej, Försöker få igång kylskåpet i min båt. Det visar sig att kylskåpet löser ut automatsäkringen (även 20 amp glassäkring) så fort jag provar det. Finns det några vanliga, enkla fel att börja med? Eller är det nytt kylskåp som gäller? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sunbird 0 Postad 19 Oktober , 2004 Jag kan inget om just kylskåp, men jag hade börjat med att kontrollera detta: * Står det att man ska använda 20A säkring, eller ska den vara större? * Använd en trög säkring, inte snabb! * Kontrollera att kablarna är inkopplade korrekt till batteriet och kylskåpet. * Är de hela, ligger de i kläm någonstans så de kan ha skavts sönder? * Hur ser det ut inne i kylskåpet där sladdarna kommer in? * Ser du om någon komponent är bränd/trasig? * Luktar det bränt inne bland elektroniken i kylskåpet? * Den korta stund skåpet hinner gå, känner du om någon komponent blir varm/het? Hur gammalt är kylskåpet? Kom ihåg att du alltid har 2 års reklamationsrätt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Arne Postad 21 Oktober , 2004 Tack för ditt svar. Kylskåpet är gammalt, så jag skall sätta igång med felsökningen du tipsade om! Återkommer med resultat... /Arne Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser