AndreasE 0 Postad 17 Februari , 2011 Hej alla MG läsare! Jag har sökt och hittat delvis den informationen som jag är ute efter. Jag ska plocka ut motorn ur min Bayliner, det sitter idag en 5,0l Mercruiser motor i, och inom en månad så kommer min nya motor. Den information som jag har hittat säger att det sitter två bultar rakt ner vid skölden, samt de två motorfästen fram. Sitter inte motorn på fler punker än så? Drevet har jag plockat bort. Sedan så är det den stora kontakten bak, och ev någon hydralslang till servot. Är det någon som har något att kommentera? Är det verkligen så lite saker att släppa? Nästa fråga, hur gör jag för att lyckas få in den nya rätt, man ska använda specialverktyg för att se att den kommer rakt, men är det svårt att justera? Ska jag släppa på motorfästena på blocket, och låta dom sitta kvar i båten? Gärna synpunkter och om det jag har skrivit stämmer Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
All_to_slow 1 Postad 17 Februari , 2011 Du lär ju minst ha en grov pluskabel och en minuskabel, gaswire, soppaslang, sjövattenkylslang. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
perra_linden 0 Postad 22 Mars , 2011 Ja låt motorfästena sitta kvar i båten om dom är frächa så får du en grundinställning. Använd sedan ett centreringsverktyg för att centrera motor, sköld/stödlager, verktyget finns att hyra alt. köpa på tex. drev.se: Artikelnummer:90050. /P Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser