shoei 1 Postad 16 Februari , 2011 Jag har en del skador i gelcoaten på min båt. Det har flagnat på vissa ställen så det är hål/gropar här och där. Hålen är ca 2-3mm djupa och skadorna är max 2cm breda/långa. Jag ska måla om hela båten men först måste hålen fixas såklart. Bör jag använda geloat filler? Eller går det lika bra med glasfiberspackel? Skillnad? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
shoei 1 Postad 17 Februari , 2011 Någon? En till fråga, när jag plastar det nya golvet med glasfiberväv och polyester, måste jag göra allt i ett svep? Eller kan man lägga 2 lager och låta det stelna och lägga 2 till? Eller blir det bättre om man gör allt på en gång? Är ju ganska stora ytor. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Snake56 0 Postad 18 Februari , 2011 När jag själv hade samma fråga (gelcoaten), så blev svaret att använda gelcoatspackel, förutsatt att skadan inte hade gått in i glasfibern. Då måste man först fixa fiberväven. Kolla sidan jag lagt in. Det BHP inte vet om gelcoat är inte värt att veta. http://www.bhp-glasfiberprodukter.se/data/sidor.pdf //Snake56 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser