666D3 64 Postad 19 November , 2010 Nya nr 12 var extra kul eftersom jag fick info om bottenvinkeln på våran båt i beg rundan. Nu ska jag fortsätta blädda. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipp760 0 Postad 19 November , 2010 Kanske har för många båttidningar.... För tillfället prenumeration på Praktiskt Båtägande & Båtliv och köper lösnumer av Båtnytt och Vi Båtägare. Tycker att PB är helt OK men vissa tester av verktyg känns amatörmässiga. Skribenterna som kommer med råd och tips är av varierande kvalitet, dock är Ingemar E helt klockren med imponerande kunskap. Inte alls lika mycker reklam som en del andra tidningar 14 sidor av 83 ViB har väldigt mycket annonser så man känner sig nästa lurad när drygt 34 sidor av 100 är reklam. Båtnytt är bra med en blanding av motor och segelbåtare, hade 32 sidor annonser av sammanlagt 108 Antalet annonser är ej statistiskt säkerställt utan bara exempel från de tidningar som kom fram först. Båtliv kommer per automatik pga medlemsskap i båtklubb. Ingen höjdartidning men kostar i princip ingenting eftersom den ej går att välja bort. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 19 November , 2010 Ja du. jag väntar med spänning, inget händer förutom att aktiviteten på forumet sjunker för varje dag som går, för ett par år sedan så var förstasidan alltid full efter ett par timmar med sitt utrymme på 70 senaste inläggen, nu får det plats 3 dygn, ni har inte tänkt tanken om vad det kan bero på? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lars69 0 Postad 20 November , 2010 Läser PB sedan starten och skulle väldigt gärna veta vilka artiklar som syftas på när det påstås att det är samma som skrivits om igen. Exempel tack. Känns inte helt underbyggt måste jag säga. Och vad gäller testerna i alla tidningar. Har ni funderat på att det alltid är någon som får sämst omdöme? Och att även de ofta annonserar. Tror det är omöjligt att driva en tidning idag om man skulle låta sig påverkas av annonsörer. Kanske funkade på 70-talet men idag är konkurrensen och genomlysningen av mediemarknaden för hård. En ansvarig utgivare kan inte göra vad som helst. Men på ett forum kan man ju skriva utan att behöva bevisa sina teser. Viktigare att lyfta fram vad som är relevant och även vädra sitt missnöje men gärna lite underbyggt. Tack. //L Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 281 Postad 20 November , 2010 Exempel på upprepning i PBÄ: Varje septembernummer - Att tänka på vid upptagning... och varianter på temat. Varje vår - Att tänka på vid sjösättning... Minst två artiklar om att täcka båten med krympplast har jag sett, ett par om hur man klär om dynorna i båten... Detta bara plockat ur minnet lite snabbt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Havskatt 18 Postad 21 November , 2010 Vi båtägare... hoppas jag eftersom jag beställt en prenumeration Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lars69 0 Postad 21 November , 2010 Att skriva om samma ämne är inte samma som att använda samma artikel. Det är väl inte så märkligt att man skriver om upptagning i september? Läste också krympplastjobbet och det har inte varit med tidigare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 281 Postad 21 November , 2010 Ingen har sagt att man använder sig av exakt samma artikel, men efter sju septembernummer om hur man bäst gör inför upptagning känns ämnet aningens uttjatat för min smak och bl a därav min anledning till att bläddra i gamla exemplar istället för att köpa nya. Inget nummer i sig är dåligt, bara väldigt samma... Krympplast vet jag har varit med tidigare, men det är länge sedan. Får se om jag hittar nummret - om det spelar roll... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lars69 0 Postad 22 November , 2010 Ok, jag förstår. Men i något av de sensate numren av PB efterlyste chefred förslag och projekt. Du kan väl maila honom om vad du vill läsa om istället? Skepp ohoj, L Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser