Bandini 0 Postad 3 Oktober , 2010 Min gasvajer gick plötsligt av häromdan när jag var ute och åkte. Jag lyckades nödlösa det med en slangklämma, men nu måste jag fixa det på riktigt. Den trasiga bilten kan skruvas loss från själva vajern, och jag hoppas nu på att det går att byta bara den biten. Se bild. Någon som vet var jag kan hitta en sån? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kalledrag 3 Postad 3 Oktober , 2010 Va väl inte vajern? Du får väl kröka till en ny plåtbit! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bandini 0 Postad 3 Oktober , 2010 Jo, alltså den tunna vajern på slutet skall sitta fast i den gängade biten, men den gick av precis vid fästet. Högst upp i bilden. Jag klämde fast vajern med slangklämman, men nu är den så kort att jag hakar av vajern från den bockade plåten för att stänga av motorn. Det är därför vajern inte är spänd i bilden. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kalledrag 3 Postad 3 Oktober , 2010 OK,trodde det var fästet vid klamman. Finns ju lösa innervajrar på mc firmor,även skarvnipplar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser