toaen 510 Postad 22 September , 2010 Har plockat isär trumman till mitt gamla rullfocksbeslag som liknar en CU-rulle. Efter att jag sträckt upp akterataget gick det inte att rulla ut och in förseglet. Har bytt utt hela rullsystemet och tankemässigt degraderat den gamla rullen till Genackerrulle. Lagret var oerhört rostigt. Var kan man få tag på ett kullager med diametern 35 mm och 20 mm högt? Helst i nåt material som inte rostar. I värsta fall duger det väl med ett vanligt lager om man fettar in det. Det kommer ju att sitta i en rulle som för det mesta är nerstuvat inne i båten. Dessutom komder det ju aldrig att bli någon speciell stor kraft som påverkar lagret. Skall till Göteborg kommande Fredag och Stockholm om styvt en vecka. tommy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Vegabjorn 18 Postad 22 September , 2010 http://gulasidorna.eniro.se/företag/tools-momentum-ab:70989830 Tools momentum har det mesta i lagerväg i göteborg mvh Björn Senast ändrad av Vegabjorn | 22 september 2010 | 13:15 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Matrix Postad 22 September , 2010 www.nomo.se har det du behöver skulle jag tro. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser