Gäst Tore Hesthamar Postad 15 September , 2004 Hei, I min nyanskaffede HR 312 sitter det en Wallas 1800 B, denne har nok ikke vært i bruk på lenge, men jeg tenkte forsøke å blåse liv i den. Er det noen av der lesere som muligens har et elschema for denne varmer? For å være mer spesifikk, hvopr skal pumpens to ledninger kobbles? Hva er prossedyren for start og stopp av denne varmer? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Bengt Witt Postad 16 September , 2004 Hej, jag har en manual med scheman för Wallas 1800 B. Jag kan försöka skanna eller kopiera och skicka till dig. Start: Burner ställs i läge ON Vrid effektregulatorn (fläkt) till max Tryck in startknappen under 1 minut Först när röd lampa har tänts får effektregulatorn vridas ner. Stopp: Får göras först efter det att värmaren blivit ordentligt uppvärmd (10 min) OBS att huvudströmbrytaren inte får slås ifrån innan värmaren har hunnit kallna och fläkten stoppats automatiskt. Mvh Bengt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bobba 54 Postad 16 September , 2004 Glöm inte skorstenskåpan innan start! ;-) En Wallas som har stått ett tag brukar inte bränslepumpen gå på. När du slår på Burner ska Wärmaren fläkta samt bränslepumpen ticka. Hörs inte tickandet från bränslepumpen tar du loss nedre kåpan och knackar lite lätt på pumpen med ex. skaftet på en skruvmejsel. Får göra denna procedur varje vår... Se också till att starta med fräsht bränsle. Värmarfotogen har tydligen en tendens att parafineras (?) vilket tydligen inte är så bra. När de funkar är 1800B en klockren värmare! Min har gått 10 år utan minsta problem bortsett från knackandet en gång varje vår! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Leif Postad 13 Oktober , 2004 Parafinering slipper du om du blandar 1 flaska med k-sprit till 10 lier fotogen, det kan med fördel användas under hela året. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Larsa Andersson Postad 13 Oktober , 2004 Hej Kopplingsschema finner du på sista sidan, (sid 8). Du har nog lite nytta av det andra också, vem vet? Här är iallafall länken, http://www.wallas.no/pdf/1800sail.pdf Lycka till Mvh Larsa Andersson Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser