Gäst Kent Andersson Postad 5 September , 2004 Om man vill ha sin motor konserverad i Göteborg och till bra pris vart vänder man sig då? Gärna en firma som man kan lita på. Kent! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Christian Lindholm Postad 5 September , 2004 Hej Kent! Vänd dig till Göteborgs Marinservice AB för dom har bra priser och gör bra jobb! Tel dit är 031-7078680. Dom har en hemsida också www.goteborgsmarinservice.se. Hälsningar Christian. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
niro 0 Postad 7 September , 2004 Att konservera motorn är inte nödvändigt, vad gör du med en bilmotor som du inte kör under vintern? Däremot kan jag rekomendera en service av motorn under vintern, där en förhoppningsvis duktig mekaniker ser över alla för din motor nödvändiga servicepunkter som i sin tur ger dig en bekymmersfri båtsässong. Om du ändå vill konservera motorn, kan du köpa en spray som du sprutar in i förgasaren/förgasarna samtidigt som bränslet i flottörhuset/n tar slut, så har du en konserverad motor.Sprayen kan välsorterade marinhandlare tillhandahålla. Observera att detta bara gäller motorn, allt annat som bör servas dvs. oljebyte smörjning osv.också bör göras. Hoppas att du hittar en firma som gör en komplett service på din motor Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Berra Postad 7 September , 2004 Jag brukar inte köra min bil i saltvatten varje dag, men hadde jag gjort det hadde jag nog konserverad hela bilen! Vist ska man konservera en båtmotor, annars skulle ialfall min vara en stor rosthög till våren, men men alla gör som dom själv tycker e best Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sardaukar 12 Postad 8 September , 2004 Verkar som du tar för givet att alla kör i saltvatten? :roll: Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Berra Postad 8 September , 2004 Söker man hjälp med mottrkonservering i Göteborg förmodar jag att personene inte bor vid Möckeln eller andra insjöar, då bor man vid väskusten o där e det saltvatten senast jag kollade Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sardaukar 12 Postad 8 September , 2004 Detta uttrycket lät inte som det hade med Göteborg att göra. [KUR]Vist ska man konservera en båtmotor, annars skulle ialfall min vara en stor rosthög till våren, men men alla gör som dom själv tycker e best[/KUR] Visst går det vara lite tydligare, men nu förstår vi varandra i alla fall. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser