Toss 0 Postad 15 Juni , 2010 Hej! Har i ett tidigare inlägg beskrivit att jag har lite problem med min Yamaha 70 hk autolube. Den indikerar på låg oljenivå, trots att tanken är full. Har kollat runt här på forumet och hittat massa matnyttigt. Läste att motorn även indikerar om det är stopp i oljefiltret. Vart sitter oljefiltret? Går tre slangar från oljetanken, antar att filtret är däri närheten. Vidare läste jag att man kan kolla så att det blöder olja till de tre förgasarna.Kan någon beskrivar hur jag gör detta? Väldigt tacksam för hjälp! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
qsecofr 0 Postad 15 Juni , 2010 Hej, Vill bara tipsa om att inte öppna oljesystemet någonstans om du inte vet exakt vad du skall göra, det kan komma luft i det då och sluta att fungera. Jag har en Seloc Yamaha reparationshandbok och minns att jag har läst det där då jag skummat igenom boken. Om du vill och om jag kommer ihåg så skulle jag kunna scanna de sidor som har med det att göra och maila till dig, har för mig att det inte är helt enkelt och det är många steg att gå igenom för att kontrollera systemets funktion. Har boken hemma, är på jobbet nu. /qsec Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Toss 0 Postad 15 Juni , 2010 Det vore kanon! Mycket tacksam! Skickar min adress i ett mail här på forumet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Toss 0 Postad 15 Juni , 2010 Har kollat runt lite... Är det så att oljefiltret sitter på själva flottören/nivårgivaren som är istucken i oljetanken? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 15 Juni , 2010 oljesilen sitter utan på flottören. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 15 Juni , 2010 http://www.ishopmarine.com/ishop/jsp/AsplIsmCcatViewBase.jsp?&lvlCode=4&pCode=C0005495&path=YAM~A0000002~M0001848~M0001891~C0005495&isFromCMS=false&hideAdd2CartButton=&isStandAlone=&is4CmsShop=&reqln=Unknown&reqem=Unknown&reqph=Unknown&reqFor=29&req4Browse=1&docId=&docName=&isForSupStore=true&cCatFilter=YAM&eCatSupFldr=supplier-110-050-YAM Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Toss 0 Postad 15 Juni , 2010 Man får tacka! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser