Gå till innehåll
onsdag 15 juli 2026
LasseJ

VRO bensinpump

Rekommendera Poster

På min evinrude 90hk - 91 har VRO pumpen på bensin sidan slutat att pumpa. Det besked jag fått vid kontakter med verkstad är att VRO pumpen är svår/omöjlig att renovera (ny kostar 4600:- vilket känns DYRT). Jag undrar därför går pumpen att renovera? om inte har någon en begagnad att sälja? Andra förslag på lösning??

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tjena lasse... Det där stämmer nog inte riktigt sitter med samma motor och funderingar runt vro pumpen... dom brukar ge upp efter ca 10-15 år... Det finns reperationssatser till vro pumpar dom ligger på ca 1600 kr dock vet jag inte om marinshopen.se har dessa på lager däremot så går det utan problem att beställa hem en sådan från usa. Visst det är inte hur lätt som helst att reparera men det går och blir betydligt mcyket billigare. Ett annat alternativ är att man köper en konventeringssats till vropumpen dock medör detta att du får lov att blanda soppa och olja förhand direkt i tanken. Priset för en konventeringssats ligger på ca samma pengar som en renoveringssats men lättare att mecka med själv. Sen hade jag bytit meck ställe då du inte fått denna info från en fackman det är dåligt då vill dom bara tjäna pengar på dig!!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Conny

Tjena McDz Har du någon länk till USA , där man kan beställa rep. satsen mvh Conny

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Conny

Tjena McDz Har du någon länk till USA , där man kan beställa rep. satsen mvh Conny

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nej tvyärr så har jag inte någon länk. Men sök på google så hittar du säkert fler ställen att handla från, kommer inte ihåg var vi tog vår nya tiltmotor från.. men det tog 2 dagar med DHL och var 2.000 kr billigare än att köpa den i sverige. Jag vet att dom hade dessa meckarsattser till vro pumpar.. ska kolla om jag hittar något företagsnamn.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...