lalla66 0 Postad 30 April , 2010 Hej är det någon som kan hjälpa mig? skall sätta på drevet innan sjösättningen och är lite osäker hur man gör? jag vet att växeln fram skall ligga i men sedan så har jag förstått att knixet är växelförarn/armen eller har jag fel ,man skall snurra på proppen medsols så att drevet glider på plast ?någon som har någon länk?skickar en bild på att jag tror att det skall se ut? tacksam för alla svar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sigge_1 51 Postad 30 April , 2010 av/ på montering: http://www.mercstuff.com/alpharemoval.htm Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tess 2 Postad 30 April , 2010 Växeln i framläge om propeller roterar medsols vid framåtgång, annars backläge. Det du kallar shift cable på bilden ska peka rakt ut, som den gör på bilden. Den ska bara in i motsvarande spår i drevet. Den lilla axeln som är böjd 90 grader upptill, som sitter i drevet bakom anslutningen till hastighetsmätaren, ska peka rakt framåt. Gör den inte det kan du vrida propelleraxeln motsols samtidigt som du vrider på den lilla axeln medsols tills den hoppar i rätt läge. Sedan ska det bara vara att montera ihop. Glöm inte att byta packningar innan du monterar ihop. Kolla också att o-ringen till water passage på din bild sitter kvar när du monterar ihop. Limma den gärna. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
lalla66 0 Postad 30 April , 2010 Tackar det skall nog gå bra detta tror jag Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser