Coffeman 0 Postad 24 April , 2010 Håller på att ta kustskepparkursen! Pluggar även hemma! Tänkte höra med er som har tagit det hur svårt det är? Vad är viktigast att kunna etc.? /C. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Logad 0 Postad 25 April , 2010 Räkna med många frågor på dagersignaler, lanternfigurer, trafiksignaler (skyltar och ljud). Kan man sedan strömtriangeln är det en given poäng. Underskatta inte sjukvårdsavsnittet. Men svårast? Att lägga sjötrafikföreskrifter i minnet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Coffeman 0 Postad 28 April , 2010 Tjena! Tackar! Ja, det jag har svårast för är ljud o ljussignaler å komma ihåg alla kombinationer! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rammsee 11 Postad 28 April , 2010 Hej, nästan 70% av frågorna hade du redan under förarintyget. Det kommer strömtriangeln, rätta kurs, fler lanternor och dagersignaler samt ljudsignaler. Lite mer författning och regler. Lycka till.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Coffeman 0 Postad 28 April , 2010 Tjena! Ok, tackar! Lika bra att plugga på då Känner mig rätt säker på förarbevisgrejorna så då behöver jag bara läsa på det andra! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser