Gå till innehåll
tisdag 23 april 2024

Rammsee

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    252
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

11 Trovärdig

Om Rammsee

  • Placering
    Kommendörkapten

Senaste Profilbesöken

Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.

  1. Snälla, upplys mig om vad respektive bränslevariant kostar....
  2. Om trångt, man kan inte mötas och ingen annan tydlig regel gäller i ögonblicket, gäller först till kvarn.... En tydlig regel i farled är bl.a. vi mindre väjer för de som är 20m eller längre...
  3. Man bör testa med både över och undertryck. Har även varit med om att man har behövt vrida på tätad axel innan det gav utslag...
  4. Har haft denna diskussion m.fl. på Sjöfartsverket. Färja har inte per definition företräde tvärs en farled. Men i vissa fall, ler. Ska kolla om jag hittar mailtråd
  5. Låter som en god tanke. Bara bort med bultar o kika då? 🙂
  6. Men hur syns det och märks när man absolut måste byta? Jag har sötvattenkylning. Man vill ju inte byta flera år innan nödvändigt?
  7. Årsmodell 2006 och ligger i Stockholms skärgård. Sitter du i samma sits?
  8. Hej! Tror att livslängden utgått för mina avgaslimpor och knän (Mercruiser 4,3MPI) Men vore bättre att ta kostnaden nästa år eller i höst. Tror det ligger på 10000-15000kr i delar? Arbetet kan man ju säkert göra själv? Min stora fråga är när vet man att man skall byta? Kan man vänta till något märks? Vad märks? Och väntar man tills dess, kan det bli skador? Berätta gärna mer för mig...måste ta ett beslut innan sjösättning.
  9. De 2 första böckerna är bättre då boken "Båtkörkortet" är lite tunn. Distans? Vilken typ? Helt på distans och du läser i din egen takt, eller bestämda pass med videoföreläsning? Bestämda "pass" där man kör en hel sammanhängande helg är för mkt korvstoppning och fler missar provet. Ta då hellre med uppehåll emellan för att smälta info. Helt på distans är bra för dom som det passar för. Självgående människor med studieteknik, tycker jag. Se till att det finns en bra support! Inte så viktigt vilket företag som kör, utan mer viktigt är upplägg och den personen som håller i det för dig....
  10. Hej, har en annan vinkling på problemet som jag tror fungerar. Vad tror ni? Jag kör ett 200W element på hela tiden, dock en mindre båt. Innebär en liten temphöjning och därmed något torrare inneluft. Samma sak i inombordarutrymmet. Mätt upp där 7grader mer än ute och snustorrt.
  11. Skulle kunna påstå att det kan vara helt normalt. En tung inombordare med drev, ja bara det kan vara upp till 500 kg akterut. Sen kan design och linjer luras, ofta för att det skall vara lite sportigt så är friborden låga bak....
  12. Inombordare, älskar diesel och gångvärme.
  13. Jag väljer inte mellan papperssjökort, navigator, platta/mobil..... De är komplement till varandra, bra på olika saker. Man måste inte välja, så alla hänger med mig :-) Men 24/7 att jag väljer navigator framför mobilen eller plattan pm jag måste välja.
×
×
  • Skapa nytt...