Gå till innehåll
tisdag 13 maj 2025
Gustaf

Svar på: Omlackering - kostnad?

Rekommendera Poster

[kur]Vad skulle det kosta att lacka en 17-fots båt om man gör förarbete själv och allt på båten ska vara enfärgat vitt?[/kur] Tänkte att precis allt skulle lackas, både under, över och i. Möjligen bortsett från den, på bilden blåa, kanten. Men den ska även byggas om innan eventuell lackering, men pratar vi ytor så kommer det inte bli mycket mer att lacka. Ps. Resten av båten går att se på min profil om det är intressant för kalkylen ;-)

post-4612-1394234293,4411_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

varför kan du inte lacka båten själv? d är inte så svårt som man tror, desutom behöver d ju inte va samma kvalitet på lacken som på en bil.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Men jag vill att det ska bli snyggt och hålla... jag kan tänka mig att det blir mycket påfrestning och slitage under båten. Har du, eller finns det någon sida med, tips på hur man målar själv? det ska väl vara 2-komponent eller?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

jag har själv lackat båten med 2-komponent. med en roller och sen efterstrykning med pensel, med ett hyfsat resultat faktiskt. Färg och utrustning gick på ca. 700:-

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

jag måla min båt, och d med roller samt pensel med 1-komponents färg, d funka faktist bättre än jag trodde. d finns sedan färg med teflon i som är mycket slitstark.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack för tipsen, får se i vinter om jag får lust att måla själv. En 1000-lapp är ju inte farligt... om det räcker.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...