Gå till innehåll
lördag 10 januari 2026
mickeoannelie

Båtmäklare

Rekommendera Poster

Någon som har samma erfarenhet av båtmäklare som jag?

Kontaktade en större välkänd mäklare i Stockholm som själva säjer att dom är störst på beg motorbåtar.

Min båt ligger på runt 350000 på blocket och även båthandlare (ej mäklare) men denne kända mäklare tyckte att all denna prissättning var nonsens utan tyckte att denna båt ligger på max 300000 helst lite UNDER!?

Man tycks vilja sätta ett lågt pris för att snabbt säja och sedan ta in nästa osv osv......... 

Månne det är desperata båtägare som inte lyckas sälja själv utan ser sej tvingade att lämna sin båt till en i mitt tycke prisdumpande mäklare som sedan sätter ett pris som i mitt fall ligger långt under marknadspris som är orasken till just denna mäklares framgångar?

Jobbar man på detta sätt så kanske det går att kränga många båtar och bli störst på detta också men det är båtägaren som får stå imellan med ett lågt försäljningspris.

Tur att jag själv inte är i behov av snabba pengar så att jag vore tvungen att anlita dessa firmor.

Har även talat med en annan mäklare  utanför Stockholm som har en annan (läs högre) prissättning på sina objekt och kanske det är en annan kategori köpare där men även han tycker att man bidrar till prisdumpning och det är till nackdel för både säljare /köpare på sikt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...