Gå till innehåll
onsdag 31 december 2025
Gould

Flipper 625 DC kontra Bella 640 DC

Rekommendera Poster

Planerar att inom kort köpa antingen en Bella 640 DC eller en Flipper 625 DC. Skulle gärna vilja veta vad som är bra, mindre bra eller rent av dåligt med respektive båt innan jag slår till. Vi vill inte ha en båt att sova över i utan den skall vara en ren daycruiser. Vattenskidor, bra gång i mindre bra väder, tystast möjliga motor samt bra utrymmen och komfort dagtid är viktiga för oss. Vi är alla vuxna. Finns det annat som också är viktigt att tänka på? Vi är före detta seglare och kan inget om motorbåtar. Kanske finns det bättre båtar för våra behov? Tacksam för synpunkter!

Senast ändrad av Gould | 18 mars 2010 | 13:34

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Gemensamt är att de har samma tillverkare liksom även Aquador. Bella Veneet Oy

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej,

Som tidigare nämnts så tillverkas bägge av Bella varvet i Finland.
Ursprungligen ville de ha 3 olika segment som riktade sig till 3 olika köp-grupper.

Aquador får stå för lyxmärket och Bella för standard märket.
Flipper hamnar där emellan.
(detta är saxat från en artikel jag läste)

Jag tycker du ska fokusera på matplatsen. Hur många kan sitta och hur sitter man

Själv har jag en Flipper men tycker du kan ta en titt på Yamarin samt Ibiza också.
(Ryds får jag väl också säga för att inte dra på mig onda blickar men här tycker jag man går under lågvattenmärket som Bella drar en gräns med.... *smile*)

Ibiza har enorma utrymmen i sittbrunnen

Cheers
Niffe

By the way...
Du har väl läst artiklarna om Flipper 630 DC (utombordar versionen) som varit i vintras?
Anders Jelving på Vi Båtägare fick nästan ha torrdräkt och syrgas tuber för att överleva testen. (Det stänkte lite när han körde....). Han kallar det en Solskensracer

Senast ändrad av Niffe | 18 mars 2010 | 16:56

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...