Gäst KriK Postad 2 September , 2009 Jag är båtägare igen, efter 10 år som landkrabba är det äntligen dags för sjön igen. Förra gången var det segelbåt, nu blev det motorbåt. En askeladden 605 explorer blev det. Med riktig teak på durken och direktinsprutad 2-taktare. Min begagnade båt är som ny och verkar nästan oanvänd,kvalitetskänslan är övertygande. GPS plottern ligger kvar i kartongen och är aldrig använd. En Garmin 172C från 2006 utan sjökort. Och nu kommer frågan till alla er på forumet. Vilket sjökort skall jag köpa för västkusten/bohuslän? Att det måste bli ett bluechart begriper jag, men skall jag köpa ett G1 eller G2? Kan man köpa begagnade kort? Tacksam för hjälp! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipper_510_HT 1 Postad 3 September , 2009 172C klarar inte G2, och visst kan du köpa begagnat (men tänk då på att det inte är uppdaterat). Det är väl detta kort du ska ha: http://www.garmin.se/mappage_alt.aspx?pageid=770 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst KriK Postad 4 September , 2009 Ok! Då vet jag, är det någon som vet var man kan köpa begagnade kort! /Krik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Zinderella 0 Postad 4 September , 2009 Hej ! Det finns en hemsida som heter www.blocket.se där kan du söka. /Zinderella Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ulfa 2 Postad 4 September , 2009 Har haft 172C, har numera 178C (samma fast med ekolod). Du får köpa ett typ av minneskor/kassett som är färdigprogrammerad och t som du bara jackar in i plottern. Kortet som nämnts ovan (och som jag har) kostar t.ex. på Hjertmans 1.190 kr. Strömstad-HalmstadVänern-Vättern http://www.hjertmans.se/webshop/artiklar/artiklar.asp?rubnr=936&artname= Kortet är av version Juli-2008. Uppdateras inte längre av Garmin på dom satsar på G2 och G2-vision. Men man klarar sig ju ett tag på 2008-års version. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst KriK Postad 5 September , 2009 OK! Är det någon som har ett juli 2008 till salu? /KriK Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser