glenn30 0 Postad 5 Augusti , 2009 hej har en evinrude 40 hk,ibland drar den runt som vanligt men ibland går den så sakta o fastnar med drevet i översta läget vid svänghjulet,kan det vara kolen som är slut eller är det bara att köpa ny startmotor,nån som vet någon firma som har beg motorer. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
johnez 0 Postad 5 Augusti , 2009 kanske lite långsökt men kolla jordningen, en kompis hade liknande problem med startmotorn på sin inombordare och det var dålig jord som var problemet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sundell 0 Postad 5 Augusti , 2009 Kolla alla kablar först iallafall! Jag hade nog tagit isär den, det borde du klara. Kolla kolen och annat. Lär bli billigare än nytt eller verkstad Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
glenn30 0 Postad 6 Augusti , 2009 jorden har jag kollat,kan det vara anslutningen på typ huvudströmbrytaren som ärgat,kanske ska prova ta startkablar o köra direkt på plus på startmotorn o se fall den drar bättre då,kolen,går dom att köpa löst o kostar dom en förmögenhet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Elegancej 36 Postad 7 Augusti , 2009 Om du finns i Stockholmstrakten så kan jag berätta att jag tog min startmotor och gick till Blixtservice tror jag de heter ligger på folkkungagatan 74 på söder, lite över 400:- för nya kol och arbete med att löda dit dem. // Janne Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
glenn30 0 Postad 8 Augusti , 2009 ja nu har jag haft isär den o gjort rent den,och alla kablar från batteri o alla jordkablar,och nu snurrar den som aldrig för,hoppas nu bara det håller i sig,la märke till att när jag hade isär kolplattan att under kolen sitter det ju en fjäder,men det fanns inget som höll ihop fjäder och kol,ska det vara så. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
glenn30 0 Postad 8 Augusti , 2009 nä nu var det likadant,imorse när jag gick ut o skulle starta den så sega den i ca 10 försök,sen gick den igån,sen gjorde jag ca 10 försök till o den fungera klockrent,verkar som om det bara är dom första gångerna den segar,vad kan detta vara.får väl försöka leta rätt på en beg startmotor. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
glenn30 0 Postad 8 Augusti , 2009 kan det vara tändningslåset som krånglar iblan,nån som råkat ut för liknande. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser