Nina-j 0 Postad 25 Juli , 2009 Jag har bestämt mig för att bli båtägare, är inte srskillt erfaren men vill ha en säker lätthanterad och duglig segelbåt, stl 22-28 fot. Kan en maxi 68 vara något? Är det någon som har något bra tips? Tänker att utombordsmotor nog är lättast att ta hand om om man inte är någon mekare, eller? tar även tacksamt emot tips på båtplatser längs bohuskusten./ Nina Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jlamsa 0 Postad 25 Juli , 2009 Hej Nina Vi valde att skaffa en Albin Viggen som vår första båt för tre år sedan. Den är 7,1 m lång och 2,24 bred och har utombordare. Viggen är en perfekt första båt och vi tittar redan på att uppgradera oss till en större. Vårt alternativ var Maxi 77 men Viggen vann på sin skönhet. Läs mer om Viggen här: http://www.maringuiden.se/batguiden/;batID=1043&battypID=7 Juhani Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ciaraud 31 Postad 26 Juli , 2009 Vad har du för ekonomiska ramar? Min andra båt var en Vigg och jag älskade den verkligen men hade jag haft 50.000:- skulle jag nog istället köpt en IF då den är en så grymt trygg och bra seglare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser