Gå till innehåll
fredag 24 maj 2024
Dingovalle

var montera länspump i Ryds 480 S

Rekommendera Poster

Hej!
Har köpt en ryds 480 s, dvs en styrpulpetare utan självläns. Jag kan vara borta en månad från båten och måste ha en länspump. Alla Pumpar jag kikat på ska ha en fast montering. Om jag sätter den på durken kommer jag ju att trampa sönder den inom en timme. Ska jag leda in vattnet i förvaringsutrymmet i aktertoften genom att göra ett litet hål i väggen och montera pumpen inne i förvaringsutrymmet? Då får den trängas med bensindunken. Eller är det bättre att montera pump och flottör på en lös platta och lägga den på durken när man går där ifrån. Men då måste det vara en tungplatta som inte flyter iväg.

Jag har läst några inlägg som sågar biltemas grejor. Jag inser att man kanske får bättre kvalitet för mer pengar. Det svåra är att veta när utrustningen från båtfirman verkligen håller högre kvalitet och inte bara högre pris. Är det någon som har erfarenhet av pumpar med inbyggd flottör.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack för tipset. Jag har bara sett länsman på mässan och tyckte idén var förträfflig. Men jag litar inte på dess kapacitet. Dessutom ligger min båt direkt vid bryggan i en vik med väldigt lite vågor. Jag tror tyvärr att det måste bli en motordriven pump./Dingovalle

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...