Gå till innehåll
tisdag 06 maj 2025
Chronic

Biltemas bensinslang med blåsa mindre bra..

Rekommendera Poster

Köpte en komplett slang med kopplingar och blåsa för 89,- och hade problem med att motorn inte fick ordentligt med bensin på höga varv. ibland sög blåsan ihop sig men inte alltid, problemen med bensintillförsel var däremot konstanta fast blåsan såg ok ut.

Efter tips här bytte jag blåsa till en från SeaSea kostade 149,-, såg föresten att motsvarade slang blåsa kopplingar kostade nästan 600,- där. Märkesgrejer då.

Problemet försvann direkt, blåsan är hård på alla varvtal samt suger/expanderar bättre när man pumpar, Biltemas dito var ganska sladdrig.

Jag ändrade inget annat, bara blåsan.

Kan ju kanske vara kul att veta såhär inför semestern, jag vet iaf vad jag inte köper på biltema i fortsättningenGlad

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag tror i och för sig säkert att det finns folk som kör omkring med Biltemas bensinblåsa och slangar osv utan problem. Men det kan nog vara så att kvaliteten är lite ojämn gisningvis så att ibland får man med sig hem nåt som ej funkar som det ska. Men det är tyvärr inte första gången jag läser om folk som har problem med Biltemas bensinblåsa.

Blåsa från t ex Yamaha vet jag är bra av egen erfarenhet. Även andra fabrikat som Suzuki. Det är de jag har egen erfarenhet av (den från Suzuki hade jag i 10 år innan den byttes till en ny, den från Yamaha har jag haft i 7 år snart). Man känner nästan bara genom att ta i den och se på den att det är kvalitetsgrejer. De billiga blåsorna är inte lika smidiga i gummit enl min mening, de billiga är lite stelare.

/Bo

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

så det är därför min går så snåltGlad, gjorde tvärtom tog biltemas blåsa och böt ut det stenhårda slangarna till bättre kvalite.  kan nog stämma att bilteamas backventiler i blåsan är lite väl tröga min går klart bäst med blåsan liggande horrisontalt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag köpte en bensinslang från biltema för några år sedan. Första sommaren var den OK, men till andra sommaren hade den torkat och var stel som en träkäpp.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

ja biltema må ha bra priser på mycket,men mycket är ju av sämre kvalitet,, som typ bensinslangen till båt,, den är tillverkad av plast ,, en dyrare slang är tillverkad av gummi,, det innebär att plasten sakta smälter och blir hård.man får vad man betalar för ... enkel matematik

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hade själv samma problem med en blåsa som jag köpte på erlandssons för en 149 :- därefter köpte jag en orginal slang med blåsa till omc på marinshopen för 500:- då försvann problemet direkt. menar att ibland är det värt att kosta på sig lite med orginaldelar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...