surfamera 1 Postad 23 Mars , 2009 Hej, Jag försöker hitta vilka styrpulpetsmodeller jag är spekulant på och undrar när Ryds bytte design på 510 GTI? Det ser ut som 2006 är nya modellen men jag är inte säker. Är det något mer än design som skiljer dem åt? Vad är att föredra om man jämför en Mercury ELPTO med en Mercury Optimax? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yammamoto250 2 Postad 24 Mars , 2009 Jag hade en 2005a den hade nya utseendet. Optimaxen har insprutning och går billigare och bättre en ELTPO. skulle lätt föredra denna av dessa 2 motorer. Men själv skulle jag valt en fyrtaktare på grund av att man sipper tvåtaktsoljan samt att dom går mjukare och tystare. Hade först en 90hk tvåtakt och bytte sedan till en Yamaha F100. Båten är ganska framtung och känns lite som den vill gå på näsan, så med 100hk fyrtakt blev den bra ballanserad i vikten. med 90 tvåtakt vart den lite lätt bak. Mvh/Daniel Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
surfamera 1 Postad 24 Mars , 2009 Ah tack! Jag hittade en produktbroschyr till slut igår som då jag la till rätt filändelse gick att öppna och jag såg 2005-sortimentet och det var som du säger den nyare (och mkt snyggare) designen på 2005an. Jag ska ringa Ryds och fråga vad som skiljer skroven/utrustningen åt. Det finns mängder av beggade 510or 2004 och äldre på blocket. Jag har inte riktigt råd med en 4-takt av rätt storlek (75-90 hk), annars hade det varit ett givet val map miljön. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stefanius 1 Postad 24 Mars , 2009 nya utseendet 510 GTI ?? Har den haft flera utseenden ?? Jag fick för mig att den sett likadan ut sedan 2003...förutom ev färger/dekaler. Hade själv en 2004 och nog tror jag den liknade dagens modell. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
surfamera 1 Postad 29 Mars , 2009 Hej, Kan man inte justera trimmet så att den bli bra balanserad? Jag ser att 75 hk optimax är en mycket vanligt motor på 510-modellen. /Mats Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yammamoto250 2 Postad 29 Mars , 2009 självklart kommer båten att gå aldeles utmärkt med den motorn. men båten beter sig minst lika bra om inte bättre i sjön med en lite större motor. Jag hade en F100 och det kändes att båten hade lätt klarat mer. polaren hade en med 75mercury tvåtakt så det är så jag har kunnat jämföra. Mvh/Daniel Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser