Gå till innehåll
fredag 10 maj 2024
Mikestar

BÄSTA MEDLEN FÖR SNYGG OCH REN BÅT

Rekommendera Poster

Vad är absolut er bästa erfarenhet då det gäller Gel Coat och vit plast.

Jag efterlyser alla som har tips och ideer på vad man skall använda för att få båten ren, polerad, och skinande blank så länge som möjligt. Prövar varje år olika preparat och produkter och det skulle vara kul att se vad era favoriter är för ngt. 

Likaså teak, krom, rutor, och annat som behöver fås rent och snyggt.

En annan sak. Hur många som förvarar båten utomhus låter dynorna i kabinen ligga kvar i båten? Jag har gjort olika, men det skulle vara kul att höra hur andra gör.

Mikestar Obestämd

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det här kommer du få massor med svar på, men en absolut favorit hos mej är Gelcoat Cleaner... Finns under andra namn hos olika tillverkare och även vissa hushållsmedel och fälgtvätt för bilar, men, det avgörande är att det innehåller oxalsyra... Helt otroligt bra.. Lägg på runt båten och se med egna ögon hur den bara vitnar efter nån minut... Sen bara att skölja av... Det är det bästa jag hittat förutom att gå med högtryckstvätten på halkskyddade skrovliga för och skarndäck som tack vare den ojämna ytan ger bra fäste för all möjlig smuts... OBS att detta förutsätter en vit båt. Åtminstone har jag bara provat på vita båtar...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Köpte nåt medel för ett par år sedan på kiviks marknad...Kommer tyvärr inte ihåg vad det hette, men. Det var en liten grön rund burk med något som skulle vara miljövänligt, jag vet det brukar va skit men det kostade typ 30 spänn så jag tyckte det kunde va värt å testa, man har ju försökt med en hel del medel i vattenlinjen så va faen..

Det var iallafall något man gnuggade upp som nåt skum och sen polerade båten med. funkade faktiskt riktigt bra, synd bara att man inte kommer ihåg nannet Rynkar. men hittar du nåt man gnuggar upp i en liten grön rund burk-köp

Jag låter personligen aldrig dynorna ligga kvar i båten, glömde en hängmatta för ett par år sen, den var inte så snygg på våren..

Mvh Stefan

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

df90! Precis det var det!

Betyder att man gjorde ett klipp dåGlad  Skulle väl kanske slagit till med några burkar till..

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...