Gå till innehåll
söndag 27 juli 2025
domarniklas

är utan elmotor!!!

Rekommendera Poster

Hej!

Jag ska ut i höstpå gäddfiske med nya båten. Problemet är att jag inte hae någon elmotor utan bara en SKRIKANDE utombordare som säkert skrämmer vettet ur all fisk.

Vad tror ni, måste jag paddla mig fram sista biten till fiskeställen eller? Och i så fall hur långt tror ni?

Tacksam för tankar och åsikter från er storfiskare!!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hejsan, låter kul med gäddfiske så här på hösten.

Min erfarenhet, från Stockholm skärgård, att Gäddorna hugger bäst på våren !

du skall ut med nya båten, och har ingen elmotor.

Ja att padla eller ro, är ju mycket styrkande både till kropp och skäl !

Undertiden man padlar, hinner man se, det man inte annars ser, när man kör med motor !

När man då ror eller padlar, skrämmer man inte heller fiske, villken sort det än må vara !

Så padling eller att ro rekomenderas !

Fiskelycka bara Då. Berätta vad fisk du får, voro intressant att veta. Och ochså var du är till och fiskar!!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Frågan är hur man fiskade innan elmotorn blev populär, kör försiktigt fram till fiskeplatsen, det är nog fullt tillräckligt, behöver ju inte åka full gas ända fram.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Att ro drag kallade vi det när vi hos farmor och farfar lånade ekan för att ta några gäddor!
Nu är det trolling med elmotor ,paravaner och djupriggar som gäller.

Att ro drag borde vara det optimala, men kraftiga årtag blir det ju en blandning av trolling och jerkbate (med reservationa för stavningen)! :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag brukar bete mig efter djup och väder, är det spegeplankt och sol är jag försiktigare, är det blåsigt och mörktä r jag inte lika noga, sen kör man ju oftast inte ända fram till vassen eller vart man nu tänkt fiska. Jag kastar iaf såpass långt att jag inte behöver köra ända fram till gäddorna.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...