Crescent_48 0 Postad 25 Augusti , 2008 Tjena! Jag är en ganska nybliven båtägare och gillar Jerkfisket MYCKET! Är det någon som har fiskat mycke kring Dalarö, jag har provat lite grann och har fått några småttingar < 3 Kg. Är det någon som har några vikar, grynnor, eller annat att rekommendera? Jag lägger tillbaka allt j6ag får, så jag kommer inte att tömma ditt favorit ställe...:-) Hoppas på svar, snarast! Senast ändrad av Crescent_48 | 25 augusti 2008 | 13:26 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 853 Postad 25 Augusti , 2008 Hej Även om du inte tömmer favoritställena så kanske nån annan som läser här gör det. Jag har inte fiskat så mycket direkt kring Dalarö men väl en hel del en bit söder därom. Mitt råd är att börja med vassarna lite inåt land och sedan succesivt gå ut på lite djupare vatten. Jag har själv lite problem med att hitta de där riktigt stora nuförtiden (till skillnad mot förr ) eftersom jag vet att huvudfödan för de stora förr var strömmingen. Nuförtiden finns det inte så mycket strömming och de stora blir därför inte så många. Kanske har de en annan huvudföda nu? Med detta som bas kanske du kan hitta just dina favoritställen! Skitfiske på dig (som Nitro här på MG brukar skriva) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
McDz 0 Postad 29 Augusti , 2008 Enklaste gällnade detta om du inte själv vill leta efter ställen och har kunskap är att ringa en fisekguide och boka in en tur. Men se då till att det blir i dina vatten... sen är det ju bara att åka ut igen och fiske vidare... fult men funkar bra... en guidning / säsong och du är hemma på bra ställen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Crescent_48 0 Postad 2 September , 2008 Tack för era inlägg, hoppar över guide denna gång...Ska ut i helgen och fiska puka på egen hand med en polare. Återkommer med rapport om de blev nåt...Körde ett snabbfiske i söndags vilket gav 2 st på 2 h fiske, li6te dålig utdelning :-( Men det är bara att nöta vidare! Jag har hittat en ny strategi för att undvika guide kostnaden, de är att notera var andra står och fiskar, finns förmodligen en anledning till att de står där de står ;-) Såvida de inte är lika vilsna som jag ;-) Skitfiske på Er! Senast ändrad av Crescent_48 | 02 september 2008 | 10:16 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser