Boat_Kungen 0 Postad 20 Augusti , 2008 Hej! Är det nån som känner till märket Northstar, när det gäller GPS och ekolod? Bra? Dåligt? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
All_to_slow 1 Postad 20 Augusti , 2008 Det ska vara samma som Navman Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bigl 0 Postad 20 Augusti , 2008 Hej Har en navman 5500i. den ser ju likadan ut som northstar, men jag vet inte om det är samma, det får du kolla med någon annan. Jag är sådär nöjd med min navman. Tycker inte bilden är knivskarp, men är inte säker på att det är så mycket bättre på andra plottrar, dock bra ljus i skärmen soliga dagar och bra nattbelysning, sjökorten bra, grunden utsatta på rätta ställen,positionen på båt och grund och land, stämmer mycket bra med verkligheten. Har haft den i 4 säsonger i slutet av 2 a säsongen blev det så att den tappade alla inställningar när man stängde av den, vilket innebar att man när man sätter på den så börjar den i startläge med hela sverige man får välja språk förminska bilden tills den är på rätt skala(brukar köra på 1,68 nm i skalan) ställla in spår, detaljer, nos upp osv. Detta tog ett tag varje gång och kändes lite jobbigt, gör att man drog sig för att sätta igång den. Jag tror att det var backupbatteriet som var dåligt men vet inte. Navman fixade det på garantin inget problem alls. De uppgraderade samtidigt programvaran i den utan kostnad, bra skött jag kände mig helnöjd. Nu har jag använt den ytterligare 2 säsonger och i slutet av juli händer samma sak igen, Har inte talat med Navman ännu, men nån garanti finns inte kvar så det ska bli spännande att höra vad de säger, och vad det kommer att kosta. Om detta imed nollställningen inte hänt igen hade jag rekommenderat den. Nu är jag mer tveksam men ändå inte helt negativ. Hälsningar Lennart Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yadis 1 Postad 20 Augusti , 2008 Jag köpte en av de billigare modellerna - Northstar Explorer 538 - på ebay i USA. Köpte sen C-Map Max i Sverige o slängde in. Paketet blev billigt. Den har funkat bra o jag har inget att klaga på. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Boat_Kungen 0 Postad 20 Augusti , 2008 Är ute efter modellen Northstar Explorer 657 Kombo med flödesmätare för bränslet. Totalt här i Sverige med C-map så går det på närmre 10000:-, kan man tjäna några kronor så gör man ju gärna det. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser