alca 0 Postad 13 Juli , 2008 Jag har ett mycket märkligt problem. Äger en Standard Horizon och ett c-map kort. Med sjökortet i plottern går det ej att starta. Först måste jag ta ur kortet,starta plottern och därefter sätta i kortet! Finns någon som kan ge en rimlig förklaring till detta? Allan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst sdk780 Postad 13 Juli , 2008 Hej! Nu är jag ingen expert på Plotters mm men det låter ju som om Plottern försöker att boota (starta upp) från kortet och eftersom det bara finns ett sjökort på kortet så startar heller inte Plottern!? kanske någon inställning som skall stängas av efter man uppdaterat programvaran och Plottern skall startas från ett kort med ny programvara!! Som att starta en gamal dator med diskett insatt! Bara en teori från min sida??? Mvh Peter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yadis 1 Postad 13 Juli , 2008 Får du ingen meddelande på skärmen när du försöker starta den med kortet i? I så fall vad säger meddelandet? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser