bodpat 0 Postad 17 Maj , 2008 Hej sitter och skriver detta medans snön vräker ner-trist. Jag har nu monterat att bensin /vattenavskiljare. Provade förstmed följden tank filter blåsa motor men då fick jag inte fram bränslet.Talade då med en verkstad som rekomenderade att ha blåsan före filtret.Då fungerade det.På direkten fylldes filtret med bensin men det blir ett litet läckage precis vi den gängade anslutnigen där bensinen går ut från filtret ,alltså emot motorn . Det är inga mängder men det blir fuktigt kring anslutningen. Kan det vara så pga trycket som blir när man pumpar upp blåsan och inte kör motorn.? Finns det någon teknisk kunnig person som vet Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bodpat 0 Postad 17 Maj , 2008 så här ser filter ut Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst sdk780 Postad 17 Maj , 2008 Kolla att det är samma typ av gänga på filtrets utgång som på nippeln! Detta fel är inte ovanligt! Lycka till Mvh Peter Senast ändrad av sdk780 | 17 maj 2008 | 16:01 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bossee 11 Postad 17 Maj , 2008 Under förutsättning att det är samma gänga i filtret som på nippeln kan du köpa Loctite 542 gängtätning för hydralik så håller det tätt sen. /Bo Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bodpat 0 Postad 17 Maj , 2008 provade att köra motorn då såg det utt att vara tätt.Men jag ska köpa loctite.Tack för tipsen /Patrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser