Gå till innehåll
söndag 28 april 2024
Ecka

Bultar till drevskölden vp 280

Rekommendera Poster

Hej! Vad är det för dimension på bultarna som håller drevskölden till vp 280? Är det vanliga vagnsbultar av grov dimension? Var kan man köpa?

MvH erik

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om det är bulten jag tror du menar så har du oflyt. Jag var tvungen att köpa en ny sådan till min gamla båt för ett par år sedan. Titta på mitt inlägg varning för originaldelar Bulten kostade nästan 900 kronor!!

Hälsningar Stefan

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Bulten köpte jag på Björnhammarvarvet utanför Åkersberga. De hade den på lager. /Stefan

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Menar du bultarna som håller skölden mot akterspegeln? Isåfall tror jag det är m14 vagnsbult, frågade samma fråga iförrgår i en annan tråd och fick då till svar att det var halvtumsgänga.

Finns att beställa hos penta för 235:- bulten :-) Ska ner till lokala bulthandlarn imon o kolla om man kan få dom billigare där. Fanns inte på någon järnäffär i hela stan, största alla hade var m12, inte ens sjögrens som jag fick tips av mekanikern hos seasea hade. Ska leta lite till imon o se vad jag finner. Återkommer med svar då.

 

Visserligen är detta till 270 sköld men tror våra sköldar är ganska lika i infästningen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Japp det är bultarna som håller drevskölden i akterspegeln. Ska leta efter sånna också så hittar jag så återkommer jag med svar.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!

Ska också köpa bultar, 12 st. Är det ngn som vet var man kan köpa till bra pris?

MVH

Stefan

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...