Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024

Erik_C

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    6
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om Erik_C

  • Placering
    Kadett

Senaste Profilbesöken

Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.

  1. Har haft samma problem, också gammal 89a. Styrbordrutan lossade i en dyning utomskärs med 2 timmar till hemmahamn... Tog ner rutorna och rengjorde och limmade och höll på. Listerna var för mycket ärjade så gick sådär. Slutade med att jag köpte nya bågar monterat och klart för drygt 50. Dock 2016. Dyrt som fan men önskade jag gjorde det direkt istället för att lalla med orginalramarna.
  2. Haha ja d borde nog bli bojtyngd av den snart men motorn e ganska fräsch, har inte gått många timmar sen ny o aldrig körd i båt tidigare, har stått som pumpmotor typ nånstans. Har inte samma förgasaruppsättning som tidigare utan ett par som gått i en dc båt innan o där funka dom fint...
  3. Runt 5000 tror jag dom säger är max. Gammal stötstångshäck vill nog inte ha så mycke mer:-) Har vägt flottörerna o dom väger lika o nya nålar o packningar. Att limpan skulle vara trasig skulle d bli sådana fel då? Borde väl komma vatten in förbrännings rummen o skiten skulle bli svårstartad lr? Spår i olja i motor o så? Limpan har inte gott så långt men d kan ju paja ändå visserligen, men den såg ganska fräsch ut inuti. Har en till liggande hemma isåfall om d skulle kunna tros vara d.. Har kört med tanklock borta, luftslang loss osv. Lös tank också... Fortfarande samma skit :-( Vi ska ut imon förhoppningsvis. Ska testa att spreja förgasarna med sopp samtidigt som den bögar sej så kan man iaf rikta in sej på bränsle lr tändfel. Börjar bli sjuuukt trött på detta nu, bra att vädret suger :-)
  4. Har ett problem med min B30 (trippla solex 44) som går som en klocka på allt mellan 900 - 3400 varv cirka. Startar hur fint som helst o svarar bra på gasen utan belastning, problemen kommer först när man ligger på 3400 o över. Kan ligga på dom varven i cirka 4-5 min sedan bara dör motorn av o blir orkeslös, känns som att 2 burkar trillar från men släpper man bara av gasen direkt o låter den gå lugnt en 20-30 sek så hoppar dom igång igen, låter man den bara gå ner till tomgång så dör den för att bli svårstartad. Låter man den sen va en stund så hoppar den igång igen efter lite pumpande med accpumparna. Har testat att slå av direkt när den börjar gå dåligt o ryckt stiften men dom ser iaf enligt mina amatörögon hyfsat gyllenbruna o lika ut. Tempmätarn går heller inte upp nämnvärt och kylvattnet i expansionskärlet är inte särskilt varmt. Kan köra en bra stund på låga varv utan problem, var ute nästa 2h med ett varv på allt mellan tomgång o 3000 o d va inte ett problem, dom kommer först när man ger fullt (vågar iof inte ge fullt men i princip).. Tänkte först att det måste vara bränslerelaterat men efter att ha bytt pump, testat med elpump, byt ut soppafiltret, slangar, kört med lös tank, bytt packningar, nya nålventiler och gjort rent alla förgasarna riktigt noggrant så börjar jag bli tveksam... Även alla tänddelar e bytta, kablar, stift, fördelare, rotor, brytare, kondning och spole...Synkning av förgasarna är gjord hjälpligt, dock inte med vakumklocka. Börjar tappa hoppet nu, nån som har någon bra idé? Tacksam för all hjälp jag kan få! Mvh
  5. Menar du bultarna som håller skölden mot akterspegeln? Isåfall tror jag det är m14 vagnsbult, frågade samma fråga iförrgår i en annan tråd och fick då till svar att det var halvtumsgänga. Finns att beställa hos penta för 235:- bulten :-) Ska ner till lokala bulthandlarn imon o kolla om man kan få dom billigare där. Fanns inte på någon järnäffär i hela stan, största alla hade var m12, inte ens sjögrens som jag fick tips av mekanikern hos seasea hade. Ska leta lite till imon o se vad jag finner. Återkommer med svar då. Visserligen är detta till 270 sköld men tror våra sköldar är ganska lika i infästningen.
  6. Hej! Har sökt runt ett tag efter bultar för att få fast 270 skölden mot akterspegeln utan att hitta något bra svar. Funderar på om vagnsbult storlek M14 kan funka? Ska man då ha rostfri, galvad lr vad? Mutter, ska man ha nilloc (stavning?) lr bara vanlig bult o loctite? Sista frågan, på utsidan akterspegeln är det urgröpt runt hålen som att det skulle ligga en slags bricka fast hålet är inte platt utan mer koniskt format, är detta också nåt som finns på andras speglar lr bara min :-)? Mvh
×
×
  • Skapa nytt...