Gå till innehåll
måndag 29 april 2024
anedb

Dyvik örnvik 550

Rekommendera Poster

Hej jag har en örnvik 550 från 74 , jag undrar om det går att sätta in en dyvik i aktern , är det någon som vet?
Och i såfall vilken sort och hur högt upp

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tittade lite nogrannare igår på båten jag köpte för att renovera och insåg att en dyvika i aktern inte skulle göra någon större nytta. Längst bak i båten där soppatanken ska stå (bakom luckan) är ju lägre än inne i båten och det är själva botten på båten.

Testade att höja trailern rejält i fören och då kom det fram vatten från ett litet hål i slutet av förhöjningen dvs starx innanför luckan. Har plockat hem lite akvarieluftslang från jobbet och tänkte peta in för att få igång en hävert och se hur mycket vatten jag får ut från hålet som båten står nu.

Enda vettiga för att få det torrt i laminatet jag slipat ner ungefär mitt på skrovet torde väl vara att skära upp ett hål inne i båten strax över det skadade stället och köra ner en värme fläkt samt göra ett större avrinnings hål där soppa tanken ska vara.

Skulle vara mycket intressant med ritningar på själva skrovet men jag har inte lyckats hitta några på nätet. Någon som vet var man kan få tag på dessa? Båten är en Örnvik 550HT årsmodell enligt tidigare ägare 74 - 76.

MvH Michael Eklund

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...