Gäst Peter Eklund Postad 10 Maj , 2004 Har en Fenix med Barlow winchar på rufftaket. Någon som kan skskriva hur man öppnar dem för att göra rent?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Tomas Postad 11 Maj , 2004 Här finns en beskrivning för Barlowvincharna som sitter på Maxi. http://www.maxisidorna.com/maxibatarna/winchar.html Jag gjorde rent våra vinchar i vintras och det var inte speciellt svårt, bara kladdigt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Johnny Postad 17 Maj , 2004 Köp senaste nummret av Praktiskt båtägande. Där beskriver de problemet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChrisE 0 Postad 27 Maj , 2004 Hej! Som sagt, inte svårt, men kladdigt. Jag rekomenderar inte att göra det när båten är i sjön, när jag plockade isär mina så ramlade det ut en massa lagerrullar som förmodligen hade hamnat i sjön.... Fråga: Är det någon med som vet hur man får loss kugghjulet som går mot kuggkransen på winchtrumman. Jag vågade kanske inte banka tillräckligt hårt på axeln? / Chris Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser