Rollen 593 Postad 16 Mars , 2008 Nån som vet var man kan köpa durkmaterialet, som Bavaria använder i sina segelbåtar? Det ser ut som durkplywood men verkar vara någon typ av laminat Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jimsan 0 Postad 16 Mars , 2008 på Palms www.palms.se under ädelträ hittar du vad du söker Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ciaraud 31 Postad 16 Mars , 2008 Har verkligen Bavaria ädelträ i sina durkar? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rollen 593 Postad 16 Mars , 2008 Det är trä jag inte vill ha! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
badcam70 0 Postad 17 Mars , 2008 Jag fick tag på information av en Västerås firma på mässan som säljer nån form av kork-laminat som var formbart,det liknade teakribbor och nåtades med vanlig massa. Fanns i olika tjocklekar för inne och ute bruk,kunde målas,limmades fast,tåligt verkade det oxå vara,bra halk egenskaper,verkade oxå dämpande och rätt mjukt att gå på osv. Inne kostade det 900sek m2 ute runt 2000sek m2,då ingick det som komplett sats med lim nåtmassa osv om jag kom ihåg rätt,materialet gick oxå att skära i om man ville göra mönster med mera. Kan det vara nåt sånt du letar efter ? mvh Mats Senast ändrad av badcam70 | 17 mars 2008 | 11:09 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bellaragazza 0 Postad 17 Mars , 2008 Hej Detta har diskuterats på kastloss.nu, i repotaget ..livet etter teaken... Mycket bra och informativt repotage med många länkar. Jag försöker göra en länk till repotaget klicka här eller en länk på samma sida som heter syntetisk teak klicka här Senast ändrad av bellaragazza | 17 mars 2008 | 11:15 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser