Gäst Peter Postad 1 Maj , 2004 Hallå jag köpte en Bayliner 1950 i höstas som jag håller på att göra iordning inför sommaren. Det jag undrar i är var jag kan sätta fast en draglina för att kunna köra vattenskidor. Bilden är inte på min men på en liknande bayliner. Det finns två öglor ganska så långt nere på varje sida av drevet aldeles ovanför vattenlinjen. Fast vid gaspådrag sjunker väl dom nedanför vattenlinjen...går dom att använda? På ovansidan är det ju fullt med dynor. Kan man bygga om handtaget som är centrerat ovanför drevet så att det går att använda? Nån som har löst detta eller har förslag så maila gärna! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Mikael Postad 1 Maj , 2004 Ja dom sjunker vid gaspådrag men sen så planar båten ut och hamnar dom ovanför vattenytan. Annars kan du använda dom två pollarna som sätter tamparna i. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Peter Postad 1 Maj , 2004 Tack för svaret! Pollarna? Är det dom två handtagen som jag har på varje sida högt upp på var sin sida om akterspegeln? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Mikael Postad 1 Maj , 2004 Det stämmer. Det är där du sätter tamparna. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Fredrik Postad 1 Maj , 2004 Hej Peter! Har en bayliner 2455:a 89:a, där jag har fäst en dragkrok för vattenskidor i akterspegeln med en genomgående bult och bricka. Självklart även tätat med sikaflex.... Dessa krokar finns i Watski-katalogen eller hos din lokale båthandlare. Undvik att använda knapar eller dylikt, de är för spröda. Lycka till! /Fredrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser