Gå till innehåll
måndag 27 juli 2026
berkan

Gelcoat reparation?

Rekommendera Poster

\Cool\

Hej

Är det någon som vet om man kan få tag i rätt kulör till en 270 da 1997 för iläggning av smårepor?

post-29602-1394235312,8983_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Prata med ett Sea Ray center det finns reparationskit för alla deras båtar, du behöver skrovnumret eller fråga någon båtbyggare som kan bryta fram rätt kulör till dig.

Nackdelen är att båten med tiden bleknar något i gelcoaten så det blir inte helt hundra ens med orginal kittet, Men frågan är om du ser det när den ligger i vattnet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har nu provat ringa till Sea Ray centret i STHLM och försökt få dom att ta hem färg, Men se det går inte utan färgnummer på en så gammal båt som 1997 och det räcker inte med HIN numret!

Nu har jag som tur är fått tag i en firma i USA som heter Spectrum och som utan problem kan få fram rätt gelcoat patch kit genom HIN numret, Det kostar förvisso 130 usd i frakt pga farligt gods!

Men vad gör man när det inte går i Sverige!(Jag anade ett visst ointresse av att hjälpa någon med privatimporterad båt)

Men går det inte här så finns det over there!

Senast ändrad av berkan | 14 april 2008 | 11:59

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej... Jag har faktskt också fått dåligt med hjälp av sea ray center i sthlm... var ute efter portlights till min 230 cc med årgång 88 men ack så svårt det var... det känndes som dom inte vill hjälpa mig med sån gammal skit?!! Efter några fler samtal fick jag dock fram att det fanns att få tag på men nu fixade jag till mina gammla och är nöjd över att spara lite pengar=)

Men jag tycker som borde vara mer hjälpsamma? även då det gäller äldre modeller...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...